Partnerstwo Alpine A290 x Michelin

Alpine x Michelin

INNOWACYJNE PARTNERSTWO

Opony są kluczowym elementem między pojazdem a drogą i odgrywają decydującą rolę w kształtowaniu charakteru nowego modelu. Po bardzo dobrej współpracy z Michelin przy projektowaniu modelu A110, Alpine postanowiło ponownie zwrócić się do tej francuskiej marki, podczas projektowania swojego pierwszego samochodu elektrycznego: A290.

Partnerstwo Alpine A290 x Michelin
Partnerstwo Alpine A290 x Michelin

NOWE WYZWANIE

Silnik elektryczny w A290 jest umieszczony z przodu pojazdu, a cała konstrukcja jest diametralnie różna od A110. Michelin podjęło wyzwanie, aby zachować charakterystyczne dla Alpine wrażenia z jazdy w tym nowym modelu, na nowo definiując zarówno dynamikę, jak i przeniesienie nartychmiastowego elektrycznego momentu obrotowego na drogę. Aby sprostać wymaganiom kierowców poszukujących doskonałej kontroli nad pojazdem, opracowano innowacyjną technologię opon.

Współpraca Alpine x Michelin

WYJĄTKOWA KOMUNIKACJA

Ścisła współpraca między Alpine i Michelin, w której obaj partnerzy mają wpływ na strategiczne decyzje, pozwoliła nam wstrząsnąć ustalonymi zasadami obowiązującymi w branży. Optymalny rozmiar opon miał kluczowe znaczenie dla osiągnięcia subtelnej równowagi między osiągami a efektywnością energetyczną. Intensywne testy w centrum badawczym Michelin w Ladoux zaowocowały opracowaniem dwóch wariantów opon dla A290.
 

OPTYMALNA SYNERGIA

Alpine i Michelin wybrały opony o rozmiarze 225/40 umieszczone na 19” felgach aluminiowych, nadając Alpine nowej generacji muskularny wygląd, który ilustruje doświadczenie obu producentów. Dwa warianty opon spełniające potrzeby szerokiego grona entuzjastów to zorientowane na osiągi opony Pilot Sport S5 i wyjątkowo wydajne o niskich oporach toczenia opony Pilot Sport EV.
 

opony Michelin 225/40/R19

„Szczególną uwagę zwróciliśmy na opory toczenia opon, bez uszczerbku dla przyczepności i właściwości jezdnych, aby zapewnić pierwszemu elektrycznemu Alpine najlepszy możliwy zasięg, przy jednoczesnym zachowaniu charakterystycznej dla marki dynamiki” - wyjaśnia Philippe Krief, dyrektor generalny Alpine.
 

Poznaj również