
Alpine A424
Stworzony do wyścigów
Alpine powraca na szczyt wyścigów długodystansowych. A424 Hypercar stanowi nowy hybrydowy kamień milowy w ponad 60-letniej historii wyścigów marki, która zwyciężyła w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1978 roku. Ten nowy prototyp jest częścią ambicji Alpine, aby zmierzyć się z najlepszymi producentami w wysoce konkurencyjnej kategorii Hypercar Długodystansowych Mistrzostwach Świata (FIA WEC) oraz w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.




Stworzony do zwycięstw

| konstrukcja | Karbonowa skorupa i struktura plastra miodu |
|---|---|
| karoseria | Włókno węglowe |
| zawieszenia | Podwójne wahacze z popychaczami |
| układ kierowniczy | Wspomagany elektrycznie |
| długość | 5088 mm |
| szerokość | 1992 mm |
| wysokość | 1055 mm |
rozstaw osi |
3148 mm |
| masa własna | 1030 kg (według BOP) |
| konfiguracja | V6 z jedną turbosprężarką o kącie rozwarcia cylindrów 90° |
|---|---|
| pojemność | 3400 cc |
moc maksymalna |
500 kW/675 KM (według BOP) |
maksymalny moment obrotowy |
9000 obr./min |
| HYBRYDA |
Bosch standard / 30-50 kW |
| smarowanie | Sucha miska olejowa / wielostopniowa pompa oleju |
SYSTEMY STEROWANIA |
Magneti Marelli |
| marka | Xtrac |
|---|---|
| typ | wzdłużny |
zmiana biegów |
Manetki zmiany biegów przy kierownicy i sterowanie pneumatyczne. |
| przełożeń | 7 przełożeń + bieg wsteczny |
| opony przednie | michelin 29-71/r18 |
|---|---|
| opony tylne | michelin 34-71/r18 |
| koła przednie | 12,5’’x18’’ |
| koła tylne | 14’’x18" |
| tarcze | karbonowe wentylowane |
| zaciski hamulcowe | monoblokowe sześcio-tłoczkowe |
| pasy bezpieczeństwa | sześciopunktowe, przystosowane do systemu HANS® |
| zbiornik | elastyczny zbiornik bezpieczeństwa ze zintegrowanym systemem rezerwowym |

Zobacz również
Sklep

A290

61 lat wcześniej, Alpine stawia pierwsze kroki w wyścigach długodystansowych, nadając tej nowej przygodzie ekscytujący charakter. Po tym, jak nasz kultowy A442B wygrał Le Mans w 1978 roku, w 2013 roku ponownie wystartowaliśmy w WEC wraz z Signatech. Następnie zdobyliśmy tytuły mistrzowskie w kategorii LMP2, a w latach 2021 i 2022 nasz A480 awansował do kategorii LMP1, odnosząc niezapomniane zwycięstwa, stając na podium i zdobywając tytuł wicemistrza świata.
KARBONOWE NADWOZIE
oraz forma plastra miodu
1030 kg
Masa własnawedług BOP
V6 TURBO 90°
Silnik
500 kW/675 KM
Moc systemowawedług BOP
30-50 kW
Moc EVBosch standard
7 BIEGÓW
Skrzynia biegów