Alpine - WEC - A424

ALPINE A424

POWRÓT NA NAJWYŻSZY POZIOM

Alpine powraca na szczyt wyścigów długodystansowych. A424 Hypercar stanowi nowy hybrydowy kamień milowy w ponad 60-letniej historii wyścigów marki, która zwyciężyła w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1978 roku. Ten nowy prototyp jest częścią ambicji Alpine, aby zmierzyć się z najlepszymi producentami w wysoce konkurencyjnej kategorii Hypercar Długodystansowych Mistrzostwach Świata (FIA WEC) oraz w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
 

TRWAŁE DZIEDZICTWO

61 lat wcześniej, Alpine stawia pierwsze kroki w wyścigach długodystansowych, nadając tej nowej przygodzie ekscytujący charakter. Po tym, jak nasz kultowy A442B wygrał Le Mans w 1978 roku, w 2013 roku ponownie wystartowaliśmy w WEC wraz z Signatech. Następnie zdobyliśmy tytuły mistrzowskie w kategorii LMP2, a w latach 2021 i 2022 nasz A480 awansował do kategorii LMP1, odnosząc niezapomniane zwycięstwa, stając na podium i zdobywając tytuł wicemistrza świata.
 

BEZPROBLEMOWA WSPÓŁPRACA

A424, będący prawdziwym ucieleśnieniem naszej bliskiej współpracy, łączy w sobie know-how Alpine Racing i Signatech poprzez unikalny styl opracowany przez centrum projektowe Alpine. Rezultatem jest pojazd, który wyróżnia się na tle konkurencji. Jego nawiązująca do francuskich barw estetyka i unikalne detale konstrukcyjne sprawiają, że jest to samochód wyścigowy Alpine, który jest równie skuteczny, co przyjemny dla oka. 
 

Alpine - WEC - A424
    • Wyśmienity zespół

      Korzystamy z dziesięciu lat owocnej współpracy z Oreca, co czyni francuską firmę oczywistym partnerem dla podwozia naszego nowego Hypercara LMDh.

    • Wyjątkowy układ świateł

      Unikalne tylne oświetlenie A424, dumnie prezentujące markę „A” ze strzałą na tle konkurencji, stanowi idealne połączenie świata inżynierii i designu.

    • Niesamowita moc

      Eksperci z Alpine Racing z siedzibą w Viry-Châtillon (Francja) współpracowali z naszym partnerem Mecachrome, aby wyprodukować 3,4-litrowy silnik V6. Jego konstrukcja z monoturbo jest wyjątkowa w kategorii Hypercarów.

Dane techniczne

KARBONOWE NADWOZIE

oraz forma plastra miodu

1030 kg

Masa własnawedług BOP

V6 TURBO 90°

Silnik

500 kW/675 KM

Moc systemowawedług BOP

30-50 kW

Moc EVBosch standard

7 BIEGÓW

Skrzynia biegów

KONSTRUKCJA Włókno węglowe w formie plastra miodu
NADWOZIE                              włókno węglowe
ZAWIESZENIE Podwójne wahacze poprzeczne
UKŁAD KIEROWNICZY Wspomaganie elektryczne
DŁUGOŚĆ 5088 mm
SZEROKOŚĆ 1992 mm
WYSOKOŚĆ 1055 mm

ROZSTAW

3148 mm
MASA WŁASNA 1030 kg (według BOP)
KONFIGURACJA      V6 turbo pod kątem 90° 
POJEMNOŚĆ   3400 cc 

MOC MAKSYMALNA SYSTEMOWA

500 kW/675 KM (według BOP) 

MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ OBROTOWA  

9000 obr./min 
MOC SILNIKA ELEKTRYCZNEGO
Bosch standard / 30-50 kW 
UKŁAD SMAROWANIA         Sucha miska olejowa

ZARZĄDZANIE ELEKTRONICZNE    

Magneti Marelli  
PRODUCENT Xtrac 
POŁOŻENIE Wzdłużne

ZMIANA BIEGÓW       

Manetki przy kierownicy i sterowanie pneumatyczne 
PRZEŁOŻENIA        7 + bieg wsteczny 
OPONY PRZEDNIE                        Michelin 29-71/R18 

OPONY TYLNE                                

Michelin 34-71/R18 

KOŁA PRZEDNIE    

12,5’’x18’’ 

KOŁA TYLNE

14’’x18’’ 
TARCZE  Węglowe wentylowane  
ZACISKI    6-tłoczkowe
PASY BEZPIECZEŃSTWA                                    Sześciopunktowe przystosowane do systemu Hans® 
ZBIORNIK                                  Elastyczny zabezpieczony z wbudowanym systemem rezerwowym 
Alpine - WEC - A424

TWORZENIE NOWEJ LEGENDY

Przez ostatnie 7 miesięcy A424 podróżował po Europie, przeprowadzając testy na torach takich jak Paul Ricard, Motorland, Jerez czy Portimão. Program testów obejmował 30-godzinną sesję wytrzymałościową w Aragonii, aby odtworzyć warunki testowe 24-godzinnego wyścigu. Nie ma lepszej platformy do oceny możliwości naszego nowego Hypercara przed jego debiutanckim sezonem w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (FIA WEC).
 

Poznaj również