Alpine - Modele historyczne

Modele historyczne

Zwinność i lekkość to sedno historii Alpine. Każdy z naszych modeli czuje się na niesamowitych górskich drogach jak w domu. To na nich Jean Rédélé stworzył swoją legendarną wizję. Ciągła ewolucja Alpine odzwierciedla otaczający je świat i jest hołdem dla pasji Jeana Rédélé do innowacji.
 

Alt Image C29
Alpine A106
Alpine A106

A106 | 1955

W 1955 roku, roku założenia Alpine, trzy A106 zostały pomalowane na niebiesko, biało i czerwono, aby uczcić debiut naszego pierwszego modelu produkcyjnego. Wzbogacając mechanikę 4CV o eleganckie nadwozie z włókna szklanego i egzotyczną pięciobiegową skrzynię biegów, A106 szturmem zdobywa świat sportów samochodowych. Mocniejsza wersja, A106 Mille Miglia, również idzie w jego ślady.
 

Alpine A108

A108 | 1958

Trzy lata później A108 debiutuje w dwóch nadwoziach: jako efektowna berlinetta i kabriolet. Wyposażony jest w mocniejszy silnik, który jest pierwszą jednostką zbudowaną przez genialne ręce Amédée Gordiniego, nazywanego „Czarodziejem” ze względu na jego umiejętności mechaniczne. Ten samochód wypełnia lukę między początkami Alpine, a jej bardziej charakterystycznymi modelami i toruje drogę do produkcji naszego najbardziej kultowego modelu.
 

Alpine A110
Alpine A110

A110 | 1962

Paryskie Targi Samochodowe w 1962 roku były pierwszymi, na którym biło prawdziwe serce Alpine, wraz z odsłonięciem wspaniałej nowej berlinetty A110. Ewolucja modelu A108, większe okna i ulepszone podzespoły świadczą o rosnącej dojrzałości naszej inżynierii. Przez 14 lat swojego istnienia A110 rosła w siłę, a wersje konkursowe zdobywały liczne trofea na torach rajdowych całego świata.
 

Alpine Interlagos

INTERLAGOS

Międzynarodowa atrakcyjność Alpine została przypieczętowana, gdy zezwolono na produkcję A108 w Brazylii, gdzie trzy różne nadwozia były sprzedawane przez Willys-Overland pod nazwą Interlagos, w nawiązaniu do toru wyścigowego w São Paulo. W latach 1962-1966 zbudowano łącznie 822 samochody, eksportując artystyczne piękno pracy europejskich konstruktorów nadwozi na nowy rynek.
 

Dinalpin

DINALPIN

Ten międzynarodowy sukces został jeszcze bardziej wzmocniony, gdy Alpine A110 zaczęło być produkowane w Meksyku, pod nazwą Dinalpin. Łącznie sprzedano 693 samochody, w tym berlinetty, coupé i kabriolety.
 

Alpine A310
Alpine A310
Alpine A310

A310 | 1971

Alpine zrewolucjonizowało swoją ofertę w 1971 roku, wprowadzając zdumiewający model A310. Silnik identyczny jak w jego starszej siostrze, A110, został umieszczony pod zupełnie innym nadwoziem, zaprojektowanym przez słynnego projektanta Marcela Béligonda. Jeszcze bardziej ekscytująca wersja V6 pozwala w pełni wykorzystać potencjał samochodu, zarówno na torach rajdowych, jak i na drodze.

Alpine GTA
Alpine GTA
Alpine GTA

Alpine GTA | 1985

Marka Alpine udoskonaliła tę recepturę w 1984 roku, wprowadzając na rynek model Alpine GTA - dłuższą, szerszą i bardziej aerodynamiczną wersję kanciastego A310. Poprawiono przestrzeń pasażerską i usprawniono proces produkcji w Dieppe, aby uczynić go prawdziwie nowoczesnym samochodem sportowym, którego lekkie nadwozie daje mu przewagę nad bardziej tradycyjnymi rywalami. Alpine wprowadziło również wersję z silnikiem V6 Turbo, tym samym, który znajdował się pod maską kultowej edycji GTA Le Mans.
 

Alpine A610
Alpine A610
Alpine A610

A610 | 1991

Koncepcja ta zmieniła się ponownie w 1991 roku wraz z wprowadzeniem na rynek A610. Podczas gdy jego kształt nawiązuje do GTA, został ulepszony pod każdym względem, zachowując jedynie linię okien swojego poprzednika. Jego moc została zwiększona do 250 KM, a czas od 0 do 100 km/h wynosił poniżej 6 sekund, co czyniło Alpine najszybszym samochodem swoich czasów. A610 miał także najważniejszy element supersamochodów z lat 90-tych: chowane reflektory.
 

Poznaj również