A290 Beta - prezentacja z Laurentem Hurgonem - Alpine

A290_β - za kierownicą z Laurent Hurgonem

KIEROWCA TESTOWY ODKRYWA SEKRETY A290_β

Podwozie Alpine A290_β zostało odpowiednio dostosowane, aby zachowywało się jak w trakcie wyścigu przy niskich i średnich prędkościach, zapewniając maksymalne doznania.

 

Poczuj dreszcz emocji z naszym kierowcą testowym – Laurent Hurgonem - na pokładzie A290_β.

Youtube jest nieaktywny. Zezwól na umieszczanie plików cookies dotyczących mediów społecznościowych w celu uzyskania dostępu do treści wideo.

OD SHOWCARA DO SERYJNEJ PRODUKCJI

SPORTOWE WRAŻENIA Z JAZDY

„Moja praca skupia się na zapewnieniu optymalnego zachowania samochodu w każdych warunkach. Pracowaliśmy nad wszystkimi elektronicznymi systemami wspomagania, żeby zapewnić ich idealną integrację z koncepcją pojazdu. Wprowadziliśmy też zmiany w podzespołach mechanicznych, aby znaleźć najlepsze możliwe ustawienie do jazdy A290_β”. 

„Perfekcyjne zestrojenie tego pojazdu to pierwszy krok w kierunku tego,  co osiągniemy w  nadchodzących modelach”.
A290 beta - Laurent Hurgon - Alpine

ZWINNOŚĆ I STABILNOŚĆ

„A290_β został zaprojektowany z naciskiem na kilka kluczowych elementów związanych z przyczepnością na drodze. Balans pojazdu został starannie opracowany, aby zapewnić precyzyjne przenoszenie masy w zakrętach i responsywne prowadzenie. 

 

Pojazd jest wyposażony w różne poziomy ustawień ABS, co pozwala na modyfikację rozkładu siły hamowania przód/tył, podobnie jak w samochodach wyścigowych”.

„Jako technologiczne laboratorium dla naszych przyszłych pojazdów, A290_β wykorzystuje Active Torque Vectoring, aby umożliwić wchodzenie w kontrolowane poślizgi przy jednoczesnym utrzymywaniu kierunku jazdy”.

A290 beta - Laurent Hurgon - Alpine
Układ pedałów
A290 beta - Laurent Hurgon - Alpine
Kokpit
A290 beta - Laurent Hurgon - Alpine
Kierownica
„Opracowaliśmy A290_β z myślą o tym, aby był wyścigowy i wszechstronny”.
A290 beta - Laurent Hurgon - Alpine
A290 beta - Laurent Hurgon - Alpine

OVERTAKE: POCZUJ ADRENALINĘ FORMUŁY 1®

„Bezpośrednio zainspirowani F1®, skalibrowaliśmy przycisk OV (OVertake), aby zapewnić natychmiastowy wzrost momentu obrotowego i mocy. Nasze prace koncentrowały się również na płynnym uwolnieniu tej dodatkowej mocy, aby każdy mógł z niej łatwo skorzystać – nasi klienci, profesjonalni kierowcy i dziennikarze”.
 

WYZWANIA ZWIĄZANE Z BEZKOMPROMISOWĄ DOSKONAŁOŚCIĄ

„Przeniesienie mocy na przednie koła było wyzwaniem numer jeden."

 

"Pracowaliśmy nad zarządzaniem momentem obrotowym, aby zminimalizować poślizg kół i zapewnić lepszą trakcję, która jest kluczem do przyjemności z jazdy.

 

Nie chcieliśmy jednak ograniczyć uślizgu do minimum, aby dać kierowcy wrażenie nieokrzesania konstrukcji. Ta delikatna równowaga jest tak ważna, że stanowiła 70% pracy włożonej w opracowanie A290_β”.

A290 beta - Laurent Hurgon - Alpine

KIEROWCA TESTOWY

INŻYNIERIA PRECYZYJNA

„Moja rola w projektowaniu A290_β była dość prosta. Byłem odpowiedzialny za dostrojenie podwozia, a także pracę nad amortyzatorami, hamulcami i wyważeniem samochodu”.

Bardzo pouczające doświadczenie

"Podjęliśmy wyzwanie zarządzania momentem obrotowym ze szczególnym wyzwaniem: układ napędowy składa się z dwóch silników na przedniej osi.

 

Podeszliśmy do tego projektu z typowym dla nas rygorem, optymalizując osiągi w każdych warunkach, zarówno na suchej, mokrej nawierzchni, jak i przy dużych prędkościach."

A290 beta - Laurent Hurgon - Alpine

Pozostań w wyścigu