A523 Formuła 1

A523 Formuła 1

Dyrektor techniczny Pat Fry i Dyrektor techniczny Matt Harman kierowali programem rozwoju podwozia w Enstone, starając się ulepszyć pakiet zimą, podczas gdy Dyrektor wykonawczy Bruno Famin w Viry-Châtillon współpracował z Enstone nad integracją jednostki napędowej.

Formuła 1

Alpine A523

Zespół BWT Alpine F1® ma siedzibę w Wielkiej Brytanii i we Francji.

 

W Enstone znajduje się fabryka, w której projektowane i montowane są podwozia Alpine A523. Od 30 lat, najpierw z Renault F1®, a teraz z Alpine F1®, w Enstone pracują utalentowani inżynierowie w ponad 25 działach - od aerodynamiki po testy walidacyjne - aby stale poprawiać osiągi naszych bolidów.

W tym miejscu znajduje się również zespół techniczny, który zapewnia wsparcie podczas weekendów wyścigowych.

 

W Viry-Châtillon znajduje się najbardziej legendarna fabryka Alpine. Zajmuje się projektowaniem, montażem i testowaniem silników dla wszystkich bolidów F1®.  

A523 Formuła 1 - Alpine
    • Podwozie

      Monokok kompozytowy z włókna węglowego i aluminium o strukturze plastra miodu, wyprodukowany przez Alpine F1® Team i zaprojektowany z myślą o maksymalnej wytrzymałości i minimalnej masie. Wyposażony w układ napędowy Renault E-Tech 2023 jako element samonośny.

    • Zawieszenia

      Wahacze górne i dolne z włókna węglowego. Aluminiowe piasty uzupełniają standardowe magnezowe felgi BBS i standardowe osłony kół FiA.

    • Skrzynia biegów i układ hydrauliczny

      Skrzynia biegów półautomatyczna z ośmioma przełożeniami i biegiem wstecznym. System „Quickshift”, maksymalnie skracający czas zmiany biegów z mechanizmem różnicowym sterowanym hydraulicznie. Zasilanie hydrauliczne dla zespołu napędowego, układu kierowniczego, DRS i sprzęgła.

    • Układ hamulcowy

      Tarcze i klocki węglowe. Zaciski i pompy hamulcowe firmy Brembo S.p.A. z całkowicie zintegrowanym linkowym układem hamulcowym.

    • Kokpit

      Wyjmowany fotel z kompozytu węglowego, dopasowany do anatomii kierowcy, z sześciopunktowym pasem bezpieczeństwa, montaż końcowy jest zbalansowany do 80 kg. Kierownica zawiera łopatki do zmiany biegów, sprzęgła i systemu DRS oraz wyświetlacz kierowcy.

DANE TECHNICZNE

Moc

Ponad 950 KM

Prędkość maksymalna

355 km/h

Ograniczenie momentu obrotowego

15 000 obr./min

Masa

796 kg

Z kierowcą, kamerami i balastem

Długość całkowita

5620 mm

Limit zużycia paliwa

100 kg/h

 

POJEMNOŚĆ SKOKOWA  1,6 l V6
LICZBA CYLINDRÓW 6
CAŁKOWITY MOMENT OBROTOWY 15 000 obr./min
TURBODOŁADOWANIE Jedna turbosprężarka, nieograniczone ciśnienie (szacowane na 5 barów ciśnienia bezwzględnego)
LIMIT ZUŻYCIA PALIWA 100 kg/h 
DOZWOLONE ZUŻYCIE PALIWA PODCZAS WYŚCIUGU 110 kg maksymalnie 
ARCHITEKTURA V6 pod kątem 90°
ŚREDNICA CYLINDRA 80 mm
SKOK TŁOKA 53 mm
WYSOKOŚĆ OSI WAŁU KORBOWEGO 90 mm
LICZBA ZAWORÓW 24 (4 na cylinder)
PALIWO Wtrysk bezpośredni
PRĘDKOŚĆ OBROTOWA MGU-K 50 000 obr./min
maksymalnie
MOC MGU-K 120 kW
maksymalnie
ODZYSKIWANIE ENERGII PRZEZ MGU-K 2 MJ/okrążenie maksymalnie
ODDAWANIE ENERGII PRZEZ SYSTEM MGU-K 4 MJ/okrążenie maksymalnie
PRĘDKOŚĆ OBROTOWA MGU-H > 100 000 obr./min
ODDAWANIE ENERGII PRZEZ MGU-H Bez ograniczeń
MASA Minimum 150 kg
DOPUSZCZALNA LICZBA JEDNOSTEK NAPĘDOWYCH NA KIEROWCĘ W 2023 3 silniki o spalaniu wewnętrznym, 3 turbosprężarki i 3 MGU-H, 3 MGU-K, 2 akumulatory i elektroniczne jednostki sterujące, 8  zestawów wydechowych
MOC CAŁKOWITA Ponad 950 KM

ZESPÓŁ

Nasi kierowcy

Duet w 100% francuski! 

MODELE

Poczuj ekstremalne emocje

A110 R - Alpine

Poznaj również

BWT ALPINE F1® TEAM

Nasi partnerzy

PARTENAIRE TITRE

PARTENAIRES PREMIUM

PARTENAIRES OFFICIELS

PARTENAIRES TECHNIQUES

EQUIPEMENTIERS