27 maja 2022 roku

Po zdobyciu punktów w poprzedni weekend, Fernando i Esteban postanowili jak najlepiej rozpocząć weekend na torze Rocher, przy bardzo wysokiej temperaturze i niskiej wilgotności powietrza.

 

W pierwszym treningu wolnym Fernando przejechał 28 okrążeń, a najlepsze okrążenie z czasem 1’15’’749 dało mu trzynastą pozycję. Esteban uzyskał czas 1’16’’315 po 24-krotnym przejechaniu trasy o długości 3,337 km.

 

W drugim treningu wolnym obaj kierowcy wprowadzili w życie plan, który opracowali na tym wymagającym torze, zwłaszcza ze względu na bliskość barierek bezpieczeństwa. Rozpoczęli na średnich oponach, a następnie zmienili je na miękkie w sesji przerwanej przez czerwoną flagę. Na zakończenie owocnych piątkowych sesji, zawodnicy jechali na wysokim poziomie paliwa, Esteban na średnich, a Fernando na miękkich oponach.

 

Esteban Ocon:

 

Wspaniale jest wrócić za kierownicę w Monako i odkryć wyzwania, jakie te nowe samochody oferują na tak specyficznym torze jak ten. Nie ulega wątpliwości, że musimy znaleźć sposoby na poprawę naszych wyników, aby w ten weekend osiągnąć zamierzony poziom. Wiele się dziś nauczyliśmy dzięki różnym ustawieniom obu samochodów i mamy jeszcze wiele do zrobienia dziś wieczorem, aby jutro być na lepszej pozycji. Wiemy, jak ważne są kwalifikacje w Monako, więc ważne będzie, aby je dobrze rozegrać. Mam jeszcze wiele do zrobienia i nie mogę się doczekać jutrzejszych treningów.

 

Fernando Alonso:

 

Monako to tor inny niż pozostałe, na którym trzeba mieć duże zaufanie do samochodu. Pierwszy wolny trening był dla nas nieco skomplikowany, ale w drugim wolnym treningu zaczęliśmy poprawiać sytuację z moim samochodem. Nadal mamy wiele do zrobienia, ponieważ napotkaliśmy tu i ówdzie pewne problemy z równowagą, które musimy skorygować. Musimy także lepiej dobrać opony na kwalifikacje, ponieważ uzyskanie dobrej pozycji na starcie jest oczywiście najważniejszym punktem weekendu. Mamy pracę do wykonania, ale ściganie się tutaj jest zawsze wyjątkowe i wyzwala dużo adrenaliny.

 

Pat Fry, Dyrektor techniczny:

 

Weekend Grand Prix Monako zawsze stanowi wyjątkowe wyzwanie dla samochodów, kierowców i inżynierów. Ten dzień treningowy był bardzo męczący, zwłaszcza w przypadku nowych samochodów 2022, ponieważ ustawienie samochodu w ograniczonym czasie optymalnej pracy jest trudnym zadaniem. Fernando był nieco bardziej zadowolony ze swojego samochodu niż Esteban, więc mamy trochę danych do przeanalizowania, aby zrozumieć różnice między nimi. Jak wszystkie zespoły, wciąż musimy bardziej przyjrzeć się zachowaniu opon przy podwyższonej ilości paliwa w baku. Ogólnie rzecz biorąc, nie było łatwo, ale jesteśmy pewni naszej analizy danych i tego, że jutro przed kwalifikacjami będziemy w stanie znaleźć ulepszenia. Wiemy, że pozycja na starcie jest często kluczem do udanego weekendu w tym miejscu.”