12 czerwca 2022 roku

BWT Alpine F1 Team wyjeżdża z Baku z siedmioma punktami więcej dzięki siódmemu miejscu Fernando Alonso i dziesiątemu Estebana Ocona po zakończeniu pasjonującego Grand Prix Azerbejdżanu. Wynik ten pozwala firmie Alpine odzyskać piąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów z czterdziestoma siedmioma punktami.

 

Po klasycznym starcie na miejskim torze w Baku obaj kierowcy utrzymali swoje pozycje na starcie, zajmując kolejno dziesiąte i trzynaste miejsce. Wyścig rozpoczął się na dobre, gdy na dziewiątym okrążeniu pojawił się wirtualny samochód bezpieczeństwa. Fernando pozostał na średnich oponach i stopniowo wspinał się w górę dzięki pit stopom rywali. Hiszpan zjechał do boksu pod zieloną flagą, aby zmienić gumy na twarde na osiemnastym okrążeniu.

 

Esteban również zachował opony startowe (twarde) i znalazł się w pierwszej dziesiątce po wirtualnym samochodzie bezpieczeństwa. Dzięki świeższym oponom Fernando przebił się przez grupę i wyprzedził kilku zawodników w trzecim sektorze.

 

Podczas gdy jego kolega z zespołu piął się w górę w stawce, Esteban musiał bronić się na bardziej zużytych oponach niż jego koledzy. Francuz ostatecznie wykonał swój obowiązkowy pit stop na 33. okrążeniu, korzystając z kolejnego wirtualnego samochodu bezpieczeństwa i wyjeżdżając na jedenastej pozycji.

 

Po wznowieniu ścigania Fernando był siódmy, a Esteban dziesiąty.

 

W ostatnim sektorze obaj zawodnicy nadal utrzymywali dobre tempo, walcząc o pierwszą dziesiątkę. Dwa McLareny robiły wszystko, aby złapać i wyprzedzić Fernando, ale jego piękna obrona pozwoliła mu po raz drugi z rzędu przekroczyć linię mety na siódmym miejscu. W tym samym czasie Esteban zdobył ostatni punkt w stawce, plasując się na dziesiątej pozycji, co było jego szóstym miejscem w pierwszej dziesiątce w tym sezonie.

 

Esteban Ocon / Start: 13. pozycja / Meta: 10. miejsce

 

Dzisiejszy wyścig był bardzo trudny, więc cieszę się, że oba samochody zdobyły punkty i po raz kolejny znalazły się w pierwszej dziesiątce. Jak zawsze, przeanalizujemy to z zespołem, aby zobaczyć, gdzie możemy coś poprawić. W piątek i sobotę byliśmy szybcy, w kwalifikacjach mieliśmy trochę pecha, co nie pomogło nam w niedzielę w uzyskaniu dobrej pozycji na torze. Z pewnością istniał potencjał do osiągnięcia lepszych wyników, jeśli uda nam się to wszystko połączyć. Opuszczamy Baku z pozytywnym nastawieniem i już nie możemy się doczekać powrotu do Kanady w następny weekend. Celem będzie zdobywanie kolejnych punktów.”

 

Fernando Alonso / Start: 10. pozycja – Meta: 7. miejsce

 

„Przebieg wyścigu było dziś skomplikowany, ale poradziliśmy sobie dobrze i cieszę się z siódmego miejsca. Oczywiście zdarzyło się kilka błędów, ale tak już jest i udało nam się je wykorzystać, aby zmaksymalizować nasze atuty. Wyprzedziłem kilka samochodów na nowych oponach i byliśmy bardzo szybcy na prostych. Nasz układ napędowy wygląda na mocny i konkurencyjny, co zawsze jest dobre. W tej chwili jesteśmy bardzo blisko dobrej grupy samochodów i spodziewam się, że w Kanadzie będzie podobnie. Zdobądźmy tam więcej punktów!

 

Otmar Szafnauer, Team Principal:

 

Celem tego dnia było zapewnienie obu samochodom punktów na mecie i udało nam się to. Charakterystyka toru miejskiego w Baku stanowi wyjątkowe wyzwanie dla kierowców i samochodów i czuliśmy, że zajmiemy punktowane miejsca, jeśli oboje zobaczą flagę w szachownicę. W ten weekend nasz zestaw miał większy potencjał. Esteban miał pecha w kwalifikacjach, przez co znalazł się nieco dalej na starcie niż byśmy sobie tego życzyli. Mimo to obaj kierowcy pojechali mądre i wyrachowane wyścigi, zdobywając punkty, a my możemy być zadowoleni z tego, że obaj awansowali do pierwszej dziesiątki. W ciągu najbliższych kilku dni odbędzie się podsumowanie, a my już nie możemy się doczekać Montrealu, gdzie w przyszłym tygodniu odbędzie się wyczekiwany powrót Grand Prix Kanady. Awansowaliśmy na piąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów i chcemy poczynić dalsze postępy w kierunku czwartego miejsca.