2 lipca 2022 roku

Był to czwarty z rzędu występ Fernando w Q3, natomiast Esteban zatrzymał się na Q2, doznając utraty mocy z powodu problemu z chłodzeniem akumulatora.

 

Zmienne warunki pogodowe komplikowały poszczególne sesje. Po wczorajszym mieszanym dniu, trzeci trening odbył się na suchym torze... a kwalifikacje w deszczu.

 

Obydwaj kierowcy przeszli do Q1 po serii okrążeń na oponach pośrednich, Fernando zajął dziesiąte miejsce z czasem 1’41’’598, a Esteban dwunaste, 0’’2 za swoim kolegą z zespołu.

 

W Q2 warunki się pogorszyły i aby znaleźć się w pierwszej dziesiątce, trzeba było uzyskać dobry czas okrążenia już na początku sesji. Fernando osiągnął to z czasem okrążenia 1’42’’209. Esteban, który miał problem z akumulatorem, nie mógł uplasować się wyżej niż na 15. pozycji

 

Chcąc powtórzyć swój kanadyjski wyczyn, Fernando znalazł się na pierwszym miejscu po przejechaniu pierwszego okrążenia w Q1, po czym spadł na trzecie miejsce po tym, jak wszyscy jego rywale poprawili czas. Potem warunki pogodowe uległy pogorszeniu. Na swoim ostatnim okrążeniu Fernando ostatecznie wykręcił czas 1’42’’116, wystarczający do rozpoczęcia jutrzejszego dnia z siódmej pozycji.

 

Esteban Ocon – P15 / 1’45’’190 : 

 

„ To był dla nas ciężki dzień. Utrata mocy z powodu problemu z akumulatorem na początku Q2 uniemożliwiła nam rywalizację. Kończymy sesję z piętnastym czasem, co nie jest idealne na jutrzejszy wyścig. Ale nadal jestem pozytywnie nastawiony, bo w tym roku przeszliśmy już długą drogę i to nie przeszkodziło nam w zdobywaniu punktów. Więc to będzie cel na jutro. Obecnie analizujemy problem i jestem pewien, że zespół go naprawi i będziemy w dobrej formie na wyścig. Tutaj na Silverstone możliwe jest wyprzedzanie, więc będziemy musieli wykorzystać każdą okazję, aby uzyskać dobry wynik. ”

 

Fernando Alonso – P7 / 1’42’’209 : 

 

„ Dzisiaj było więcej powodów do radości, ale niestety nie wykorzystaliśmy maksymalnie naszych ostatnich okrążeń Q3. Po moim pierwszym okrążeniu w Q3, znaleźliśmy się na prowadzeniu. Więc szło całkiem dobrze. Ale wtedy przekroczyliśmy linię pomiaru czasu na naszym ostatnim okrążeniu z prawie pustym akumulatorem, co nie pozwoliło nam wykorzystać pełnego potencjału samochodu. Myślę, że moglibyśmy się zakwalifikować do top 5. Jutro nie wiemy, czy będzie padać, czy nie. Zobaczmy więc, czy uda nam się wykorzystać naszą pozycję startową do zdobycia punktów. Samochód spisuje się dobrze zarówno na mokrej, jak i na suchej nawierzchni, a wszystkie dane z fabryki pokazują, że zrobiliśmy dobry krok naprzód dzięki zmianom, które wprowadziliśmy w ten weekend. ”

 

Otmar Szafnauer, Team Principal : 

 

„ To był dość trudny weekend na Silverstone z powodu zmiennych warunków pogodowych. Jesteśmy nieco rozczarowani naszym wynikiem w kwalifikacjach. Mamy dwóch kierowców, którzy lubią jeździć w deszczu i samochód, który w przeszłości udowodnił, że jest konkurencyjny w deszczu, jak widzieliśmy w Kanadzie dwa tygodnie temu. Fernando prawdopodobnie miał potencjał, by być o kilka miejsc wyżej w Q3. To zależało od tego, kto zrobił dobre okrążenie w odpowiednim czasie. Esteban miał pecha, bo jego akumulator był zbyt zimny, by mógł go w pełni wykorzystać. To już minęło. Zawsze patrzymy w przyszłość i to właśnie w niedzielę następuje przyznanie punktów. Jutro czeka nas długi wyścig, który niewątpliwie zapewni obu samochodom dobre możliwości rozwoju. Jesteśmy zadowoleni z wprowadzonych ulepszeń, mogliśmy je lepiej zrozumieć i zebrać więcej danych z testów na suchej nawierzchni, które przeprowadziliśmy w ten weekend. Z niecierpliwością czekamy na jutrzejszy wyścig, w którym celem ponownie będzie zajęcie przez oba samochody miejsca w pierwszej dziesiątce na mecie i nie widzę powodu, dla którego nie można osiągnąć tego celu. ”