3 lipca 2022 roku

Fernando Alonso i BWT Alpine F1 Team zajęli piąte miejsce w dzisiejszym Grand Prix Wielkiej Brytanii na Silverstone przy komplecie publiczności. I to w wyścigu pełnym zwrotów akcji od początku do końca. Esteban Ocon, który był na dobrej drodze, aby dołączyć do Fernando w pierwszej dziesiątce, ponieważ był ósmy na 14 okrążeń przed końcem, został zmuszony do wycofania się z powodu podejrzenia awarii pompy paliwowej.

 

10 punktów zdobytych przez Fernando pozwoliło dziś zespołowi zmniejszyć różnicę do czwartego miejsca w Klasyfikacji Konstruktorów do sześciu punktów.

 

Czerwona flaga wywieszona po incydencie na zakręcie 1 na pierwszym okrążeniu opóźniła start 52-etapowego wyścigu o prawie godzinę. Esteban był jedną z pobocznych ofiar tego incydentu - w którym uczestniczyło również kilka innych samochodów, a mianowicie Guanyu Zhou, Alexander Albon i George Russell - w którym jego A522 doznał uszkodzenia przedniej prawej krawędzi. Jednak Esteban z trudem sprowadził samochód do boksu podczas przerwy w wyścigu, dzięki czemu zespół mógł dokonać niezbędnych napraw przed wznowieniem.

 

Po ponownym starcie Fernando - na średnich oponach - zaatakował, by wywrzeć presję na McLarena Lando Norrisa, znajdującego się wówczas na piątej pozycji, podczas gdy Esteban - na miękkich oponach - rozpoczął wspinaczkę do pierwszej dziesiątki, dającej punkty. Na 11. okrążeniu, Fernando był szósty, a Esteban siódmy.

 

Esteban zjechał do boksu, aby zmienić opony na twarde na 22 okrążeniu, a Fernando pozostał na torze i próbował wyprzedzić Norrisa. W końcu zatrzymał się na 33 okrążeniu, aby założyć twarde opony. Niedługo potem Esteban został zmuszony do wycofania się z powodu podejrzenia problemu z pompą paliwową na starej prostej start-meta, co spowodowało, że na tor wjechał samochód bezpieczeństwa. Fernando skorzystał z okazji do zmiany opon na miękkie i udało mu się objąć prowadzenie nad Norrisem, który zjechał na pit stop okrążenie później.

 

Po tym nastąpił siedmiookrążeniowy sprint do mety pomiędzy sześcioma samochodami i pięcioma różnymi zespołami, w tym A522 Fernando, który walczył o podium. Pod koniec wspaniałej i długiej walki pomiędzy kilkoma samochodami, Fernando przejechał pod flagą w szachownicę na zasłużonym piątym miejscu.

 

Esteban Ocon – Start : 15. pozycja / Wycofał się

 

„ Najważniejszą rzeczą do zapamiętania w tym wyścigu jest to, że Zhou ma się dobrze po tragicznie wyglądającym wypadku. To się stało tuż przede mną. Miałem szczęście, że udało mi się go uniknąć, ale i tak doznałem pewnych uszkodzeń prawego przodu w wyniku kontaktu z Alexem [Albonem]. Chłopaki wykonali niesamowitą pracę naprawiając samochód i przygotowując go do wyścigu, więc dziękuję im za to. Dobrze poradziliśmy sobie z ponownym startem i tempo samochodu było dobre. Problem z pompą paliwową na 38 okrążeniu niestety zakończył nasz wyścig, nie pozostawiając nam innego wyboru niż opuszczenie samochodu. Ogólnie rzecz biorąc, nie był to łatwy weekend, z pewnymi problemami w Q2 i dzisiaj podczas wyścigu. Będziemy musieli to wszystko dokładnie przeanalizować. Ale to było świetne doświadczenie i jestem zadowolony z dużego dorobku punktowego, który Fernando dowiózł dla zespołu. Spójrzmy teraz w przyszłość na kolejny wyścig, który ma się odbyć już za kilka dni. ”

 

Fernando Alonso – Start 7. pozycja / Meta : 5. miejsce

 

„ To był fajny wyścig i cieszymy się, że ukończyliśmy go na piątym miejscu. Liczyłem na trochę więcej w końcówce wyścigu, co pozwoliłoby nam stanąć na podium, ale ta walka pomiędzy samochodami z pierwszej piątki była naprawdę przyjemna. Myślę, że powinniśmy byli ukończyć rywalizację na czwartym miejscu, ponieważ widziałem, jak Charles [Leclerc] kilka razy zygzakował przed Lewisem [Hamiltonem] i w porównaniu z tym, co stało się ze mną w Kanadzie, myślę, że to jest niedozwolone i powinien zostać ukarany. Patrząc na cały weekend, uważam, że samochód był bardzo dobry i czułem, że radzę sobie lepiej niż w jakimkolwiek innym wyścigu w tym sezonie. Bardzo dobrze zarządzaliśmy naszym wyścigiem i pokazaliśmy stałe tempo. Musimy utrzymać tempo i utrzymać ten sam poziom wyników w kolejnych wyścigach. Muszę również pogratulować Carlosowi [Sainzowi] pierwszego zwycięstwa i cieszę się, że Zhou dobrze się czuje po wypadku, który miał na starcie. To pokazuje, jak daleko w ostatnim czasie zaszło bezpieczeństwo w Formule 1. ”

 

Otmar Szafnauer, Team Principal : 

 

„ Po pierwsze, dobrą wiadomością dnia jest to, że kierowcy biorący udział w incydencie na początku wyścigu dobrze się czują. Fakt, że wszyscy wyszli cało z tego strasznego wypadku, podkreśla niezwykłe standardy bezpieczeństwa obowiązujące w Formule 1. Dziś po południu zobaczyliśmy ekscytujące Grand Prix, które służy jako doskonała reklama dla Formuły 1 i podkreśla niezwykłą rozrywkę oferowaną przez ten sport. Jesteśmy bardzo zadowoleni z piątego miejsca Fernando. Miał dobry wyścig i doskonale go kontrolował. Słowa uznania należą się również zespołowi za pit stop wykonany podczas obecności samochodu bezpieczeństwa, który pozwolił im wyprzedzić Lando [Norrisa] i wywalczyć sobie drogę do grupy prowadzącej pod koniec wyścigu. Esteban również pokazał na co go stać pomimo uszkodzenia samochodu na początku wyścigu. Zespół wykonał świetną pracę naprawiając jego samochód, co pozwoliło mu na ponowny start z zamiarem zdobycia dobrych punktów. Niestety, problem z pompą paliwową zmusił go do wycofania się. Jeśli mamy osiągnąć nasze cele, będziemy musieli szybko rozwiązać te kwestie. Wyjeżdżamy stąd z dziesięcioma punktami, co jest dobrym wynikiem i cieszymy się na wyjazd do Austrii w tym tygodniu, gotowi zdobyć dwa razy więcej punktów. ”