7 października 2022 roku

Fernando Alonso, kierowca BWT Alpine F1 Team ustanowił najszybszy czas w 1. treningu wolnym, po powrocie Formuły 1 na tor Suzuka, gdzie odbędzie się Grand Prix Japonii - pierwszy raz w ciągu trzech lat. Fernando szybko przystosował się do trudnych warunków panujących na mokrym torze i przesunął się na szczyt stawki w pierwszym treningu wolnym.

 

 

Esteban Ocon zajął czwarte miejsce w pierwszej sesji treningów wolnych i dziewiąte w drugiej, dwa miejsca za Fernando, mogąc również poczuć ten legendarny tor o długości 5,807 km.

 


Esteban Ocon: „To naprawdę fantastyczne uczucie móc znów jeździć w Japonii po kilku latach nieobecności. Brakowało mi tego toru i wspaniale było móc go ponownie poczuć w tych bolidach. Zgodnie z oczekiwaniami, pogoda była dziś mokra, ale udało nam się przejechać więcej niż myśleliśmy na początku. Bolid spisywał się dobrze w obu sesjach i zebraliśmy dużo danych dotyczących programów, które dziś przeszliśmy. Naprawdę udało mi się w pełni wykorzystać ten zestaw opon pośrednich! Już nie mogę się doczekać jutrzejszych sesji, które powinny być suche, a także tego, co mam nadzieję będzie dobrą sesją kwalifikacyjną dla zespołu.”

 

 

Fernando Alonso: „To był dla nas dobry dzień i świetny powrót na tor Suzuka. Nawet jeśli deszcz nie pomaga nam w przygotowaniach. Współczułem kibicom, którzy stali na zewnątrz przez cały dzień w taką pogodę. Szczerze mówiąc, zawsze wolę, gdy jest sucho. Bolid zachowywał się dziś dobrze w obu sesjach, a możliwość zajęcia pierwszego miejsca pod koniec pierwszego treningu wolnego to dobra rzecz. Nie mogę się doczekać jutra. Zobaczymy, co możemy zrobić w potencjalnie suchych warunkach.”

 

 

Pat Fry, dyrektor techniczny: „Dzisiaj było bardzo mokro i jazda była dość ograniczona dla wszystkich, ze względu na chęć użycia tylko jednego zestawu opon pośrednich i jazdy tylko trochę z oponami deszczowymi, aby ich nie uszkodzić. Przejechaliśmy jednak wystarczająco dużo okrążeń, aby zobaczyć jak dobrze samochód zachowuje się w tych warunkach i zweryfikować nasz wstępny program. W tej chwili prognozy mówią o suchej pogodzie jutro, więc będziemy mieli intensywny ostatni trening wolny, aby przeprowadzić wszystko, co zwykle robimy w piątek, z mieszanką oceny opon i zarządzania wyścigiem z dużą i małą ilością paliwa. Istnieje ryzyko deszczu w dniu wyścigu, ale potencjalnie tuż po jego zakończeniu, więc musimy być przygotowani na każde warunki.”