11 września 2022 roku

BWT Alpine F1 Team wyjechał z Grand Prix Włoch bez punktów. Na Monzy Esteban Ocon zajął jedenaste miejsce, a Fernando Alonso został zmuszony do zjechania z toru.

 


Fernando wycofał się na 31 okrążeniu z powodu problemu z ciśnieniem wody podczas gdy cały czas utrzymywał się w pierwszej 10. Zespół utrzymuje czwarte miejsce w Klasyfikacji Konstruktorów przed zamorskimi wyścigami, które rozpoczną się w Singapurze za trzy tygodnie.

 


Esteban Ocon - Start 14. pozycja / Meta 11. miejsce: „To był trudny wyścig i oczywiście rozczarowujące jest to, że skończyłem bez punktów. Samochód spisywał się dobrze, mieliśmy dobre tempo w wyścigu, ale nie byliśmy w stanie go wykorzystać z powodu natężenia ruchu. Zrobimy bilans i zmaksymalizujemy wszystko na pozostałe wyścigi, zaczynając od Singapuru. Czekam na krótką przerwę, aby zregenerować siły po trzech wyścigach z rzędu i w pełni przygotować się do zagranicznych wyścigów, gdzie będziemy chcieli przywrócić oba samochody do walki o czwarte miejsce w Klasyfikacji Konstruktorów.”

 


Fernando Alonso - Start 6. pozycja / Meta Wycofał się: „Dzisiejszy wyścig był skomplikowany. Trudno było nam nadążyć za samochodami przed nami w linii prostej. Następnie musieliśmy zrezygnować z powodu problemu z ciśnieniem wody, którego przyczyny jeszcze nie ustaliliśmy. Walczyliśmy o miejsce w pierwszej dziesiątce i miałem nadzieję, że dojedziemy do flagi z szachownicą na punktowanej pozycji, ale tak się nie stało. To były długie trzy tygodnie, zespół pracował bardzo ciężko i zasługuje na małą przerwę. Dobra wiadomość jest taka, że nadal mamy przewagę nad McLarenem w walce o czwarte miejsce, więc pojedziemy do Singapuru z celem powrotu do pierwszej dziesiątki.”

 


Otmar Szafnauer, Team Principal: „Jesteśmy oczywiście rozczarowani, że nie zdobyliśmy żadnych punktów w dzisiejszym Grand Prix Włoch. Esteban nie zdążył wyprzedzić i zakończył na jedenastym miejscu. Z kolei Fernando został zmuszony do wycofania się, gdy był na dobrej pozycji. Wygląda na to, że spadło ciśnienie wody, co zmusiło go do zatrzymania się. Przeprowadzimy nasze standardowe dochodzenie, aby zidentyfikować przyczynę i znaleźć rozwiązanie na przyszłość. Esteban, w międzyczasie, ustawił się w korzystnej pozycji podczas drugiego pitstopu - sekundę szybciej niż rywale przed nim - i był na dobrej drodze, aby walczyć o punkty przed pojawieniem się samochodu bezpieczeństwa pod koniec wyścigu. Szkoda, że wyścig nie zakończył się pod zieloną flagą. Jestem pewien, że możemy znaleźć lepsze sposoby na poprawę spektaklu, gdy pojawiają się tego typu scenariusze. Ale jako zespół zawsze musimy patrzeć na pozytywy i jeśli spojrzymy na trzy wyścigi jako całość, zdobyliśmy 26 punktów, co jest dobrym wynikiem ogólnym i bardzo cennym dla mistrzostw. Wrócimy silniejsi do Singapuru pod koniec miesiąca, gdzie będziemy mieli więcej zmian w samochodzie.”