Zespół F1®

PIERRE

GASLY

#10

Pierre Gasly - Zespół Alpine

PIERRE GASLY

Sezon 2023

Sezon 2023

  • Klasyfikacja
    Circuit
    Okrążenia
    Czas
    Ecart
    Arrêts stand
    Punkty
  • 9
    57
    1:35'10.489
    1'13.753
    3
    2
    Okrążenia
    Arrêts stand
    Czas
    Ecart
    Punkty
  • 9
    50
    1:22'09.641
    54.747 sekund
    1
    2
    Okrążenia
    Arrêts stand
    Czas
    Ecart
    Punkty
  • 13
    56
    1:56'43.407
    2 Okrążenia
    2
    0
    Okrążenia
    Arrêts stand
    Czas
    Ecart
    Punkty
  • 14
    51
    1:34'13.768
    1'31.332
    2
    0
    Okrążenia
    Arrêts stand
    Czas
    Ecart
    Punkty
  • 8
    57
    1:28'33.911
    55.670 sekund
    1
    4
    Okrążenia
    Arrêts stand
    Czas
    Ecart
    Punkty
  • 7
    78
    1:49'54.342
    1'02.362
    2
    6
    Okrążenia
    Arrêts stand
    Czas
    Ecart
    Punkty
  • 10
    66
    1:29'11.470
    1'13.530
    2
    1
    Okrążenia
    Arrêts stand
    Czas
    Ecart
    Punkty
  • 12
    70
    1:35'03.597
    1'05.249
    2
    0
    Okrążenia
    Arrêts stand
    Czas
    Ecart
    Punkty
  • 10
    71
    1:26'41.274
    1'07.667
    3
    1
    Okrążenia
    Arrêts stand
    Czas
    Ecart
    Punkty
  • 18
    46
    1:17'35.589
    6 Okrążenia
    1
    0
    Okrążenia
    Arrêts stand
    Czas
    Ecart
    Punkty
  • 0
    1
    0:02'04.981
    69 Okrążenia
    0
    0
    Okrążenia
    Arrêts stand
    Czas
    Ecart
    Punkty
  • 11
    44
    1:23'53.534
    1'23.084
    1
    6
    Okrążenia
    Arrêts stand
    Czas
    Ecart
    Punkty
  • 3
    72
    2:24'11.469
    07.058 sekund
    5
    15
    Okrążenia
    Arrêts stand
    Czas
    Ecart
    Punkty
  • 15
    51
    1:15'03.653
    1'22.510
    2
    0
    Okrążenia
    Arrêts stand
    Czas
    Ecart
    Punkty
  • 6
    62
    1:47'15.859
    38.441 sekund
    1
    8
    Okrążenia
    Arrêts stand
    Czas
    Ecart
    Punkty
  • 10
    53
    1:32'21.576
    1'23.155
    4
    1
    Okrążenia
    Arrêts stand
    Czas
    Ecart
    Punkty
  • 12
    57
    1:29'01.468
    1'22.300
    0
    0
    Okrążenia
    Arrêts stand
    Czas
    Ecart
    Punkty
  • 6
    56
    1:36'09.358
    47.996 sekund
    0
    10
    Okrążenia
    Arrêts stand
    Czas
    Ecart
    Punkty
  • 11
    71
    2:03'37.022
    1'06.208
    0
    0
    Okrążenia
    Arrêts stand
    Czas
    Ecart
    Punkty
  • 7
    71
    1:57'44.987
    56.093 sekund
    0
    6
    Okrążenia
    Arrêts stand
    Czas
    Ecart
    Punkty
  • 11
    50
    1:29'42.559
    34.270 sekund
    1
    0
    Okrążenia
    Arrêts stand
    Czas
    Ecart
    Punkty
  • 13
    58
    1:28'12.984
    1'10.360
    0
    0
    Okrążenia
    Arrêts stand
    Czas
    Ecart
    Punkty
  • 11

    Classement mondial

    Total des points de la saison

    62

    Sezon 2023

    Sezon 2023

  • Klasyfikacja
    Obwód
    Okrążenia
    Czas
    Podział czasu
    Pit-stopy
    Punkty
  • 9
    57
    1:35'10.489
    1'13.753
    3
    2
    Okrążenia
    Pit-stopy
    Czas
    Podział czasu
    Punkty
  • 9
    50
    1:22'09.641
    54.747 sekund
    1
    2
    Okrążenia
    Pit-stopy
    Czas
    Podział czasu
    Punkty
  • 13
    56
    1:56'43.407
    2
    2
    0
    Okrążenia
    Pit-stopy
    Czas
    Podział czasu
    Punkty
  • 14
    51
    1:34'13.768
    1'31.332
    2
    0
    Okrążenia
    Pit-stopy
    Czas
    Podział czasu
    Punkty
  • 8
    57
    1:28'33.911
    55.670 sekund
    1
    4
    Okrążenia
    Pit-stopy
    Czas
    Podział czasu
    Punkty
  • 7
    78
    1:49'54.342
    1'02.362
    2
    6
    Okrążenia
    Pit-stopy
    Czas
    Podział czasu
    Punkty
  • 10
    66
    1:29'11.470
    1'13.530
    2
    1
    Okrążenia
    Pit-stopy
    Czas
    Podział czasu
    Punkty
  • 12
    70
    1:35'03.597
    1'05.249
    2
    0
    Okrążenia
    Pit-stopy
    Czas
    Podział czasu
    Punkty
  • 10
    71
    1:26'41.274
    1'07.667
    3
    1
    Okrążenia
    Pit-stopy
    Czas
    Podział czasu
    Punkty
  • 18
    46
    1:17'35.589
    6
    1
    0
    Okrążenia
    Pit-stopy
    Czas
    Podział czasu
    Punkty
  • 0
    1
    0:02'04.981
    69
    0
    0
    Okrążenia
    Pit-stopy
    Czas
    Podział czasu
    Punkty
  • 11
    44
    1:23'53.534
    1'23.084
    1
    6
    Okrążenia
    Pit-stopy
    Czas
    Podział czasu
    Punkty
  • 3
    72
    2:24'11.469
    07.058 sekund
    5
    15
    Okrążenia
    Pit-stopy
    Czas
    Podział czasu
    Punkty
  • 15
    51
    1:15'03.653
    1'22.510
    2
    0
    Okrążenia
    Pit-stopy
    Czas
    Podział czasu
    Punkty
  • 6
    62
    1:47'15.859
    38.441 sekund
    1
    8
    Okrążenia
    Pit-stopy
    Czas
    Podział czasu
    Punkty
  • 10
    53
    1:32'21.576
    1'23.155
    4
    1
    Okrążenia
    Pit-stopy
    Czas
    Podział czasu
    Punkty
  • 12
    57
    1:29'01.468
    1'22.300
    0
    0
    Okrążenia
    Pit-stopy
    Czas
    Podział czasu
    Punkty
  • 6
    56
    1:36'09.358
    47.996 sekund
    0
    10
    Okrążenia
    Pit-stopy
    Czas
    Podział czasu
    Punkty
  • 11
    71
    2:03'37.022
    1'06.208
    0
    0
    Okrążenia
    Pit-stopy
    Czas
    Podział czasu
    Punkty
  • 7
    71
    1:57'44.987
    56.093 sekund
    0
    6
    Okrążenia
    Pit-stopy
    Czas
    Podział czasu
    Punkty
  • 11
    50
    1:29'42.559
    34.270 sekund
    1
    0
    Okrążenia
    Pit-stopy
    Czas
    Podział czasu
    Punkty
  • 13
    58
    1:28'12.984
    1'10.360
    0
    0
    Okrążenia
    Pit-stopy
    Czas
    Podział czasu
    Punkty
  • 11

    World ranking

    Total points of the season

    62

    KARIERA w F1®:

    Grand Prix
    130
    Pole position
    0
    Podium
    4
    Victoire
    1
    Tour le plus rapide
    3
    Punkty
    394
    Sezon
    7

    Biografia

    Date de naissance7 Février 1996Lieu de naisssanceRouen, FranceNationalitéFrançais

    Pierre Gasly dołączył do BWT Alpine F1® Team w ramach przygotowań do Mistrzostw Świata FIA Formuły 1 w 2023 roku, gotowy do rozpoczęcia swojego szóstego pełnego sezonu w tych zawodach.

     

    Pierre rozpoczął swoją karierę w Formule 1 w zespole Scuderia Toro Rosso, po tym jak poczynił imponujące postępy w formułach juniorskich, zdobywając tytuły kierowców w 2013 roku w Formule Renault Eurocup i w 2017 roku w GP2 Series. Jego talent przyciągnął uwagę zespołu Red Bull Racing, w którym był do końca sezonu 2022. Od czasu debiutu w Formule 1 w Malezji w połowie 2017 roku, Pierre zgromadził na swoim koncie 108 startów w wyścigach, 332 punkty, trzy podia oraz słynne zwycięstwo w Grand Prix, które odniósł z wielkimi emocjami podczas Grand Prix Włoch w 2020 roku na torze Monza.

     

    Francuz jest dobrze znany rodzinie Renault, ponieważ jako nastolatek startował w klasach Formuły Renault, a także brał udział w dwóch wyścigach zespołu Renault E.Dams w Formule E w 2017 roku. Pierre jest w pełni przygotowany do swojego debiutu w Alpine w 2023 roku, po tym jak w zeszłym sezonie podczas testów w Abu Zabi prowadził A522.

    2022

     

    Przed dołączeniem do BWT Alpine F1® Team w sezonie 2023, Pierre zakończył swoją przygodę z Red Bull Racing / AlphaTauri na czternastym miejscu w mistrzostwach po trudnym sezonie dla włoskiego zespołu. Pierre ogłosił otwarcie swojego nowego rozdziału w październiku przed Grand Prix Japonii, a następnie przeszedł trening w Alpine podczas testów posezonowych w Abu Zabi.

     

    2021

     

    Pierre rozpoczął sezon 2021 jako ostatni zwycięzca Grand Prix. Po trudnym początku w Bahrajnie, Pierre stał się regularnym zdobywcą punktów i niespodzianką sezonu. Trzecie miejsce w Azerbejdżanie zakończyło znakomity sezon, w którym zdobył również dużo punktów w Holandii i Meksyku, zajmując czwarte miejsca. Zakończył sezon na dziewiątym miejscu z 110 punktami, co było jego najlepszym wynikiem w F1®.

    2020

     

    Pierre pozostał w zespole Toro Rosso, przemianowanym na Scuderia AlphaTauri, na sezon 2020, który został skrócony z powodu pandemii Covid-19. Pierre regularnie kończył w pierwszej dziesiątce, aż w końcu osiągnął coś nieprawdopodobnego: pierwsze zwycięstwo w Grand Prix. Pierre spokojnie przejechał przez pełen incydentów wyścig na torze Monza, aby znaleźć się na pozycji do zwycięstwa, a następnie spokojnie odeprzeć atakujących z tyłu rywali i zdobyć flagę w szachownicę. Pierre zakończył rok na dziesiątym miejscu w mistrzostwach kierowców.

     

    2019

     

    Jego wyniki w 2018 roku otworzyły przed nim drzwi do Red Bull Racing, gdzie dołączył do Maxa Verstappena. Pierre często zdobywał punkty dzięki świetnym występom w Monako (piąte miejsce i najszybsze okrążenie w wyścigu) oraz na Silverstone (czwarte miejsce). Pierre powrócił do Toro Rosso po letniej przerwie i zdobył swoje pierwsze podium w Formule 1, zajmując sensacyjne drugie miejsce w Brazylii.

    2018

     

    Pierre potwierdził swoją pozycję pełnoprawnego członka Toro Rosso w 2018 roku, obok Brendona Hartleya. Od razu zrobił wrażenie, zajmując najlepsze w sezonie czwarte miejsce w drugiej rundzie w Bahrajnie. Pierre zakończył sezon na 15. miejscu, zdobywając 29 punktów.

     

    2017

     

    Pierre zadebiutował w Formule 1 podczas Grand Prix Malezji 2017 w zespole Scuderia Toro Rosso, zajmując czternaste miejsce. Pozostał w zespole przez resztę roku - z wyjątkiem Grand Prix USA z powodu konfliktu z Super Formułą - uzyskując najlepszy wynik - dwunaste miejsce w Brazylii.

    Po tym, jak w dzieciństwie grał w piłkę nożną, Pierre zmienił swoją pasję w wieku 10 lat, kiedy zaczął startować w kartingowych mistrzostwach Francji Minime, rywalizując z Estebanem. W wieku 13 lat Pierre rozwinął swoją karierę kartingową na poziomie europejskim, zajmując drugie miejsce w Mistrzostwach Europy CIK FIA.

     

    Po raz pierwszy spróbował swoich sił w wyścigach bolidów w 2011 roku, kiedy to wziął udział we francuskich mistrzostwach F4, zajmując trzecie miejsce, a w 2012 roku przeniósł się do Formuły Renault Eurocup. Rok później zdobył swój pierwszy tytuł kierowcy Eurocup, a w 2014 roku zajął drugie miejsce w Formule Renault 3.5 Series.

     

    Po wielu testach dla Scuderii Toro Rosso, Pierre został ogłoszony kierowcą rezerwowym w Red Bull Racing w 2015 roku. Wygrał GP2 za drugim podejściem, a jego celem było wejście do F1 z austriackim zespołem. Po zajęciu drugiego miejsca w Super Formule w Japonii i jednorazowym starcie w Formule E, Pierre otrzymał szansę na osiągnięcie szczytu sportów motorowych. Początkowo był rezerwowym w Scuderia Toro Rosso podczas Grand Prix Malezji w 2017 roku, a w 2018 roku przejął pełnowymiarową rolę w Mistrzostwach Świata FIA Formuły 1.

    AKTUALNOŚCI F1®

    Śledź najnowsze informacje

    Poznaj również

    BWT ALPINE F1® TEAM

    Nasi partnerzy

    PARTENAIRE TITRE

    PARTENAIRES PREMIUM

    PARTENAIRES OFFICIELS

    PARTENAIRES TECHNIQUES

    EQUIPEMENTIERS