Sezon 2023
11
Classement mondial
Total des points de la saison
62
Sezon 2023
11
World ranking
Total points of the season
62
KARIERA w F1®:
Biografia
Pierre Gasly dołączył do BWT Alpine F1® Team w ramach przygotowań do Mistrzostw Świata FIA Formuły 1 w 2023 roku, gotowy do rozpoczęcia swojego szóstego pełnego sezonu w tych zawodach.
Pierre rozpoczął swoją karierę w Formule 1 w zespole Scuderia Toro Rosso, po tym jak poczynił imponujące postępy w formułach juniorskich, zdobywając tytuły kierowców w 2013 roku w Formule Renault Eurocup i w 2017 roku w GP2 Series. Jego talent przyciągnął uwagę zespołu Red Bull Racing, w którym był do końca sezonu 2022. Od czasu debiutu w Formule 1 w Malezji w połowie 2017 roku, Pierre zgromadził na swoim koncie 108 startów w wyścigach, 332 punkty, trzy podia oraz słynne zwycięstwo w Grand Prix, które odniósł z wielkimi emocjami podczas Grand Prix Włoch w 2020 roku na torze Monza.
Francuz jest dobrze znany rodzinie Renault, ponieważ jako nastolatek startował w klasach Formuły Renault, a także brał udział w dwóch wyścigach zespołu Renault E.Dams w Formule E w 2017 roku. Pierre jest w pełni przygotowany do swojego debiutu w Alpine w 2023 roku, po tym jak w zeszłym sezonie podczas testów w Abu Zabi prowadził A522.
2022
Przed dołączeniem do BWT Alpine F1® Team w sezonie 2023, Pierre zakończył swoją przygodę z Red Bull Racing / AlphaTauri na czternastym miejscu w mistrzostwach po trudnym sezonie dla włoskiego zespołu. Pierre ogłosił otwarcie swojego nowego rozdziału w październiku przed Grand Prix Japonii, a następnie przeszedł trening w Alpine podczas testów posezonowych w Abu Zabi.
2021
Pierre rozpoczął sezon 2021 jako ostatni zwycięzca Grand Prix. Po trudnym początku w Bahrajnie, Pierre stał się regularnym zdobywcą punktów i niespodzianką sezonu. Trzecie miejsce w Azerbejdżanie zakończyło znakomity sezon, w którym zdobył również dużo punktów w Holandii i Meksyku, zajmując czwarte miejsca. Zakończył sezon na dziewiątym miejscu z 110 punktami, co było jego najlepszym wynikiem w F1®.
2020
Pierre pozostał w zespole Toro Rosso, przemianowanym na Scuderia AlphaTauri, na sezon 2020, który został skrócony z powodu pandemii Covid-19. Pierre regularnie kończył w pierwszej dziesiątce, aż w końcu osiągnął coś nieprawdopodobnego: pierwsze zwycięstwo w Grand Prix. Pierre spokojnie przejechał przez pełen incydentów wyścig na torze Monza, aby znaleźć się na pozycji do zwycięstwa, a następnie spokojnie odeprzeć atakujących z tyłu rywali i zdobyć flagę w szachownicę. Pierre zakończył rok na dziesiątym miejscu w mistrzostwach kierowców.
2019
Jego wyniki w 2018 roku otworzyły przed nim drzwi do Red Bull Racing, gdzie dołączył do Maxa Verstappena. Pierre często zdobywał punkty dzięki świetnym występom w Monako (piąte miejsce i najszybsze okrążenie w wyścigu) oraz na Silverstone (czwarte miejsce). Pierre powrócił do Toro Rosso po letniej przerwie i zdobył swoje pierwsze podium w Formule 1, zajmując sensacyjne drugie miejsce w Brazylii.
2018
Pierre potwierdził swoją pozycję pełnoprawnego członka Toro Rosso w 2018 roku, obok Brendona Hartleya. Od razu zrobił wrażenie, zajmując najlepsze w sezonie czwarte miejsce w drugiej rundzie w Bahrajnie. Pierre zakończył sezon na 15. miejscu, zdobywając 29 punktów.
2017
Pierre zadebiutował w Formule 1 podczas Grand Prix Malezji 2017 w zespole Scuderia Toro Rosso, zajmując czternaste miejsce. Pozostał w zespole przez resztę roku - z wyjątkiem Grand Prix USA z powodu konfliktu z Super Formułą - uzyskując najlepszy wynik - dwunaste miejsce w Brazylii.
Po tym, jak w dzieciństwie grał w piłkę nożną, Pierre zmienił swoją pasję w wieku 10 lat, kiedy zaczął startować w kartingowych mistrzostwach Francji Minime, rywalizując z Estebanem. W wieku 13 lat Pierre rozwinął swoją karierę kartingową na poziomie europejskim, zajmując drugie miejsce w Mistrzostwach Europy CIK FIA.
Po raz pierwszy spróbował swoich sił w wyścigach bolidów w 2011 roku, kiedy to wziął udział we francuskich mistrzostwach F4, zajmując trzecie miejsce, a w 2012 roku przeniósł się do Formuły Renault Eurocup. Rok później zdobył swój pierwszy tytuł kierowcy Eurocup, a w 2014 roku zajął drugie miejsce w Formule Renault 3.5 Series.
Po wielu testach dla Scuderii Toro Rosso, Pierre został ogłoszony kierowcą rezerwowym w Red Bull Racing w 2015 roku. Wygrał GP2 za drugim podejściem, a jego celem było wejście do F1 z austriackim zespołem. Po zajęciu drugiego miejsca w Super Formule w Japonii i jednorazowym starcie w Formule E, Pierre otrzymał szansę na osiągnięcie szczytu sportów motorowych. Początkowo był rezerwowym w Scuderia Toro Rosso podczas Grand Prix Malezji w 2017 roku, a w 2018 roku przejął pełnowymiarową rolę w Mistrzostwach Świata FIA Formuły 1.
AKTUALNOŚCI F1®