DYREKTOR DS TECHNOLOGII
Pat dołączył do zespołu Alpine F1 jako Dyrektor techniczny ds. podwozia w lutym 2020 r., a w lutym 2022 r. został Dyrektorem ds. technologii. Na tym stanowisku nadzoruje wszystkie działania techniczne Enstone i czuwa nad rozwojem A523 w tym sezonie.
Biografia
Urodzony w Surrey (Wielka Brytania), Pat ma bogate doświadczenie w Formule 1, pracował dla McLarena, Ferrari, Manor i Benettona od momentu pierwszych kroków w sporcie w 1987 roku. Karierę zawodową rozpoczął w dziale badawczo-rozwojowym firmy Benetton w Witney, gdzie pracował nad aktywnymi układami zawieszenia. Po krótkim pobycie w zespole testowym, dostał swoją pierwszą pracę na torze, kiedy został inżynierem wyścigowym Martina Brundle w 1992 roku.
W 1993 roku dołączył do McLarena, gdzie przyczynił się do 66 zwycięstw, tytułu konstruktora i trzech koron kierowców. Pat miał wiele ról w Woking, najpierw był w zespole testowym, potem został inżynierem wyścigowym dla Miki Häkkinena i Davida Coultharda. Następnie nadzorował dwa bolidy zespołu, po czym awansował na głównego inżyniera ds. rozwoju. Tutaj też odegrał kluczową rolę w sukcesie McLarena.
Po siedemnastu latach w McLarenie został zwerbowany przez Ferrari w lipcu 2010 roku. Zastępca dyrektora technicznego, a następnie kierownik ds. inżynierii torów, Pat otrzymał stanowiska kierownicze w Maranello, w tym dyrektora ds. podwozia i dyrektora ds. inżynierii.
Opuścił Ferrari w grudniu 2014 roku, ale wrócił do F1 jako inżynier konsultant w Manor Racing w 2016 roku. Pat powrócił do McLarena w 2018 roku jako tymczasowy dyrektor techniczny, pomagając zespołowi zająć czwarte miejsce i osiągnąć najwyższy wynik od 2012 roku, zanim dołączył do Enstone.