Przedstawiony po raz pierwszy w 2017 roku po głębokiej transformacji kategorii LMP2, Alpine A470 został zaprojektowany tak, aby spełniał nowe przepisy techniczne, jednocześnie przewyższając swoich poprzedników.
Szybki od samego początku A470 stał się zwycięską maszyną, wygrywając 24-godzinne wyścigi Le Mans w 2018 i 2019 roku. Koronowany na mistrza pod koniec sezonu 2018-2019, A470 rywalizował również w kampanii 2020, zanim powrócił do rywalizacji w tym roku, wciąż ubrany w charakterystyczne niebieskie barwy Alpine.
Alpine A470
Liczby
Wyścigi: 25
Pole position: 4
Zwycięstwa: 3
Podia: 16
W 24H Le Mans
Starty: 5
Zwycięstwa: 2
Podia: 4
V8
Atmosferyczny o kącie rozwarcia 90°
GK-428
Silnik Gibson
520 KM
Moc
950 kg
Masa
4200 cm³
Pojemność
4745x1895x1045 mm
Wymiary w mm (Dł. x Sz. x Wys.)
9000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy
ROZSTAW KÓŁ Z PRZODU | 1570 mm |
---|---|
ROZSTAW KÓŁ Z TYŁU | 1550 mm |
ROZSTAW OSI | 3005 mm |
KONSTRUKCJA | Kadłub węglowy & w formie plastra miodu |
NADWOZIE | Włókno węglowe / Kevlar |
ZAWIESZENIE | Podwójne wahacze sterowane popychaczami, amortyzatory PKM |
UKŁAD KIEROWNICZY | Wspomaganie elektryczne |
TYP | Gibson GK-428 |
---|---|
SMAROWANIE | Sucha miska olejowa / stopniowa pompa oleju |
ZARZĄDZANIE ELEKTRONICZNE | Cosworth |
MARKA | Xtrac |
---|---|
TYP | Poprzeczna w obudowie magnezowej |
ZMIANA BIEGÓW | Manetki przy kierownicy i sterowanie pneumatyczne |
PRZEŁOŻENIA | 6 + bieg wsteczny |
UPRZĄŻ | Sześć punktów przystosowanych do systemu Hans® |
---|---|
ZBIORNIK | Elastyczny zabezpieczony o poj. 63 l z wbudowanym systemem rezerwowym |
OBRĘCZE PRZEDNIE | 13’’x18’’ |
---|---|
OBRĘCZE TYLNE | 13’’x18’’ |
OPONY | Michelin 31-71/R18 |
TARCZE | Wentylowane węglowe |
---|---|
ZACISKI HAMULCOWE | Monoblok 6-tłokowy |